İngilizce Dil Eğitimi
Çağdaş Eğitim Kurumları Yabancı Dil Eğitim Öğretiminde patenti okulumuza ait olan System Application Chart (SAC) adında inovatif bir yöntem kullanmaktadır.
Naim NALBANT (01 Nisan 1955 - 23 Ekim 2021)
Naim Nalbant, S.A.C sistemi ile İngilizce dil eğitiminde devrim niteliğinde bir yaklaşım geliştirmiştir. Amacı, öğrencilerin İngilizceyi sadece öğrenmekle kalmayıp, doğrudan yaşamasını ve düşünmesini sağlamaktır. Geleneksel gramer ve seviye sistemlerini reddederek, öğrencilerin dil becerilerini doğal bir şekilde geliştirmelerine olanak tanır. Bu sistem, öğrencilerin sınıf ortamında tam konsantrasyon sağlayarak, serbest konuşma, yazma ve kendilerini ifade etme becerilerini maksimum seviyede geliştirmeyi hedefler. S.A.C, öğrencileri uluslararası sınavlara hazırlayarak dil yeterliliğini dünya standartlarında kanıtlama amacını taşır.
İkili öğretmen rehberliğinde dil eğitiminin en temel öğeleri, uygulanan draft (yazım) ve presentation (sözlü) çalışmalarıdır.
SİSTEMİMİZ 4 ANA AMAÇ ÜZERİNE KURGULANMIŞTIR
konuşma
Öğrencilerin, projelerini ve hikayelerini sözlü olarak sunmaları, cümle kurma ve görsel yorumlama aktiviteleri ile konuşma yeteneklerini geliştirmeyi amaçlar.
anlama
Ders kitaplarındaki okuma parçaları, hikaye analizleri ve paragraf çözümlemeleri ile öğrencilerin metinleri anlama ve yorumlama kabiliyetleri güçlendirilir.
yazma
Öğrenciler, okuma parçaları üzerinden özet yazımı ve haftalık “draft” çalışmaları ile kendi cümlelerini kullanarak yazma becerilerini geliştirirler.
SERTİFİKA
Öğrenciler, uluslararası yabancı dil sınavlarına katılarak dil becerilerini global ölçekte değerlendirme ve dil sertifikası edinme fırsatı bulurlar.
ULUSLARARASI DİL SEVİYELERİ
A1
Basit ifadelerle tanışma, selamlaşma gibi temel iletişim kurabilir.
A2
Günlük ihtiyaçları karşılayacak kısa ve sık kullanılan ifadeleri anlar ve kullanır.
Beginner (Başlangıç): Bu seviye, İngilizce diline yeni başlayanlar için geçerlidir. Bu seviyedeki kişiler, temel kelimeleri ve ifadeleri öğrenir, basit cümleler kurabilir ve günlük hayatta sık kullanılan kalıpları anlamaya çalışırlar. İletişim yetenekleri henüz sınırlıdır ve genellikle kendilerini ifade ederken zorlanırlar.
Genel Olarak
Özel Çağdaş Eğitim Kurumlarında uygulanmakta olan yabancı dil sistemi bir dile “ezberlenen” değil “yaşanılan” ve “yaşatılan” bir dil olarak yaklaşımı benimsemektedir. Bu bağlamda anasınıfından başlayarak 8. Sınıfa kadar yürütülen yabancı dil ders içi tüm uygulamalar, verilen ödev ve etkinlikler, ders dışı proje uygulamaları, ulusal ve uluslararası yarışma ve sınav uygulamaları, kulüp ve yılsonu etkinlikleri öğrencilerin yabancı dili günlük hayatlarına entegre edecek şekilde 1. Yabancı dil İngilizce ve 2. Yabancı dil Almanca da konuşma, yazma ve okuduğunu anlama beceri gelişimleri üzerine kurulmuştur.
Ders içi uygulamalar, öğrenciye kazandırılacak hedef, konu anlatımını takriben, öğrencilerin cümle kurma- görsel yorumlama - resimler ile hikaye oluşturma- proje oluşturma ve oluşturduğu projeyi sözlü anlatım ile sunma aktiviteleri aracılığıyla sözlü ifade becerilerini; ders kitapları içerisinde bulunan okuma parçaları ve kısa hikayeleri analiz ederek ve paragraf sorularını çözümleyerek okuduğunu anlama becerilerini; ve bu parçalar üzerinden özet yazım çalışmaları ile de yazım becerilerini geliştirmektedirler.
Öğrencilerimiz ise her sınıf seviyesinde farklılık gösteren makale ve hikayelerden oluşan yoğun okuma çalışmaları, okudukları her parçanın kendi cümleleri ile yeni bir yazımını gerçekleştirdikleri haftalık “draft” yazım ve yine her draftın sınıflarında haftalık “presentation” sözlü sunumlarını gerçekleştirerek okuduğunu anlama, sözlü ve yazılı ifade becerilerini geliştirmeye dayalı bir eğitim almaktadırlar. Tüm kademelerde uyguladığımız İngilizce ve Almanca etütlerimizde ders içi hedeflerimizi pekiştirmek adına gerçekleştirdiğimiz öğrenci merkezli yoğunlukla sözlü ve yazılı uygulama, etkinlik, proje ve yabancı dil yeterlilik sınavlarına yönelik okuma – yazma – dinleme çalışmaları da hedeflerimize bir adım daha yaklaşmamızı sağlamaktadır.
Öğrencilerimizin dil beceri gelişimlerini ölçümlemek adına her yıl sınıf seviyesine uygun düzenli olarak katıldığımız Uluslararası Yabancı Dil Yeterlilik Sınavları – Cambridge YLE ve ESOL, TOEFL JUNIOR, HIPPO, KGL, URFODU ve Almanca TELC sınavları ile öğrencilerimize İngilizce ve Almanca yeterliliklerini dünya genelinde yaşıtları ile kıyaslama ve Uluslararası geçerliliğe sahip “dilbilir” sertifikası kazanma fırsatı sunmaktayız.