1. Projemiz, küresel sorunlara dikkat çekmeyi ve bu sorunların çözümüne katkı sağlayacak bilgi, beceri ve sorumluluklara sahip küresel vatandaşlar, potansiyelini geliştirebilen, etkinlikli-aktif ve gerektiğinde oyunlaştırarak öğrenen bireyler yetiştirmeyi ve günümüzün teknolojik okuryazarlık bilgisine ve bilgisini geliştirmesine ihtiyacına değinerek, sürdürülebilir enerji kullanımını yaygınlaştırmayı amaçlamaktadır. Bilgilenme, fikir alışverişi ve kalıcılık sağlamakla birlikte konu güncellenmeleri farklı yaş grupları arasında sağlandığı için deneyim aktarımları el’ den ele ve el ele yapılmıştır. Bu sebepten dolayı proje ismi “Hand in Hand” olmuştur. Projemiz Şubat – Mayıs arası yürütülmüştür.
2. Projemiz İzmir ili geneli bulunan 2 İngilizce, 1 Almanca dil öğretmeni ve 6 ilkokul öğretmeninden ve yurtdışı ortakları Romanya’dan bir ilkokul öğretmeninden ve Tunus’ dan iki sınıf öğretmeninden oluşmaktadır.
1. Çağdaş Eğitim Koleji - Menderes (Dilek Deniz Dinçer- Kurucu Koordinatör)
2. Scoala Gimnaziala “Alexandru Deperateanu”- Romanya (Georgeta Pavel- kurucu ortak)
3. Mehmet Saka İÖO - Aliağa (Sevinç Doğan Özdemir)
4. Kılıçaslan İÖO - Narlıdere (Pınar Şimşek)
5. Görece Mustafa Kemal İÖO - Menderes (Dilek Çakmak)
6. Karşıyaka Bilsem - Karşıyaka ( Burcu Uygun)
7. Çağdaş Eğitim Koleji – Buca (Fatma Duan)
8. Çağdaş Eğitim Koleji – İOO Menderes (Hafsa Nur Gökçen Güngör)
9. Dikili Atatürk İÖO – Dikili (Elif Aşçı)
10. E.P.Av.Bourguiba - Tunisia (Imen Oudherfi)
11. École sidi abderahmen – Tunisia (Ayda Mannoubi)
3. Yapılan çalışmalar esnasında çekilen tüm görüntüler kişisel veriler korunarak fotoğraflanmıştır.
“Hand in Hand” projesi kapsamında başlangıç çalışmalarımız, ortak okulların yaptığı logo ve afiş çalışmalarından birer google forms anket yayınlanıp, sonuçlarına göre projenin logo ve afişi belirlemek olmuştur. Ortak okullar, öğretmen ve proje grubu öğrencilerin tanıtımları ile devam edilmiştir. Etkinlik planlama kapsamında birçok kez çevrim içi bir araya gelinmiş, koordinatörümüz tarafından twinspace kullanımı eğitimi alınmıştır.
Şubat ayı çalışmalarımız dahilinde Internet güvenliği eğitimi sonrası e safety günü pano ve çeşitli sınıf etkinlikleriyle kutlanmıştır.
Mart ayı içerisinde Hand in Hand sürdürülebilirlik farkındalığı uzman görüşü Toprak semineri almış olup, dünya su günü (World Water Day) kutlanmıştır.
Nisan ayında kendi saksılarımızı tasarlayıp çiçekler ekmiş ve çevre temizliği yaparak öğrencilerimize doğanın önemi gösterilerek dünya günü (Earth Day) kutlanmıştır. Ayrıca yapılan kapak toplama kampanyası sonrası proje ismimiz konulu duvar sanatları yapmış kalıcı eserler oluşturulmuştur.
Mayıs ayı içerisinde sağlıklı beden zinde zihin doğrultusunda meyvelerden görsel şölenler yapıp sağlıklı beslenmenin önemini vurgulamış, sokak canlıları da unutmayıp, mama kapları tasarlayıp beslenmeleri desteklenmiştir. Çeşitli etkinlik ve aktivitelerle eTwinning günü (eTwinning Day) kutlananarak bu platformda bulunmanın mutluluğu paylaşılmıştır. Proje ortak okullarımız ile Hand in Hand bütünlüğünün bir harfini oluşturarak birlik ve beraberliğimizi simgeleyen ortak çalışmamız ile projemiz tamamlanmıştır.
Comments